Thursday 10 May 2007

Guanajuato

Het is al weer even gleden dat ik er aan toe gekomen ben, maar hier volgt weer een stukje over mijn activiteiten van de afgelopen twee weken.

Mijn ouders zijn eerst een paar dagen zonder mij met hun huurauto Mexico in gereden. Ze hebben een aantal plaatsjes bezocht waar ik al was geweest, en ze zijn nog in Tula geweest, waar ook ruines zijn, van de Tolteken geloof ik. Daar moet ik nog een keer heen.
Daarna, op zaterdag, ben ik in de bus naar Guanajuato gestapt, waar mijn ouders in een hotel zaten. We zijn daar twee nachten gebleven, en het was echt geweldig! Verschillende mensen hadden het al tegen me gezegd, maar Guanajuato is dus inderdaad één van de mooiste plaatsjes in Mexico. Het is een heel gezellig stadje, met gekleurde huisjes tegen de heuvels op gebouwd, en het is lekker rustig, met een auto vrij centrum en leuke restaurants en terrasjes (dat is bijzonder, want terrasjes daar doen ze niet aan in de rest van Mexico.) We hebben daar het hele plaatsje bekeken, en rondgedwaald door mooie steegjes in een wijk die tegen de heuvels aan ligt. In de avonden ben ik ook nog uit geweest, niet met mijn ouders maar met een aantal aardige Amerikaanse dames die ik overdag was tegengekomen. De zondagavond heb ik de hele nacht met een van die dames zitten praten, erg gezellig. Het is maar goed dat ze niet allemaal zo zijn, anders dan zou ik mijn mening over Amerikanen nog moeten bijstellen ook :-)
Op maandag ochtend zijn we vertrokken naar Patzcuaro, een tochtje van 5.5 uur door het binnenland van Mexico, en door de volstaande rondweg van Morelia, een grotere stad waar we doorheen moesten. Patzcuaro was ook erg mooi, mooier dan ik verwacht had eigenlijk. Het was ook bijzonder om te zien dat de stijl zo compleet anders is dan in Guanajuato, ook al ligt het maar een paar honderd kilometer verderop. In dat stadje zijn we 1 nachtje gebleven, waarna mijn ouders verder zijn gereden naar de kust. Ik ben om 3 uur in de bus gestapt, omdat ik woensdag weer moest werken.
Het hele reisje waarop ik ben mee geweest met mijn ouders duurde maar 4 dagen, maar het voelde als een lekker lange vakantie.

No comments: