Tuesday 6 March 2007

Ziekenhuis

Ik woon hier in Mexico city in een appartement vlak bij het grootste park hier, het Bosque chapultepec. Ik heb twee huisgenoten, allebei Nederlandse jongens van mijn leeftijd. De een heet Guido, die werkt al een half jaar bij dit bedrijf, als verkoper. Die andere jongen, Patrick, is hier sinds een week, en werkt ook op de verkoopafdeling.
Om zijn tijd hier goed te beginnen, is hij meteen super ziek geworden, hij is gisteren opgenomen in het ziekenhuis. Achteraf bleek dat hij maagzweertjes heeft ofzoiets, waarschijnlijk al langer, dus het heeft niet zoveel te maken met het eten hier. Maargoed, zo’n ziekenhuis werkt hier een beetje anders dan in Nederland. Ze hebben wel even gekeken of het goed met hem ging, en hem in een bed gestopt op een slaapzaal. Maar voordat ze echt iets doen, moet er eest betaald worden. Hij is gelukkig wel goed verzekerd, maar je moet het eerst voorschieten. Dus ik en Guido erheen met een cheque van 30.000 peso’s (meer dan tweeduizend euro). Moesten we eerst een hele papierhandel invullen, en later bij de kassa betalen. Lekker duur grapje, maar dan lig je ook wel in het beste ziekenhuis van Mexico.
Bleek ook nog dat de cheque niet goed was, er stond een verkeerde naam van het ziekenhuis op. Dus vanmorgen ben ik nog met iemand van het bedrijf terug gegaan met een nieuwe cheque, erg handig allemaal.
Patrick mocht gelukkig vandaag weer naar huis, maar hij moet de komende maand wel medicijnen slikken.

Het heeft er waarschijnlijk niet zoveel mee te maken, maar ik ben de komende tijd toch maar voorzichtig met eten enzo, het schijnt dat de meeste Nederlanders hier wel een keer flink ziek worden (geen maagzweren weliswaar, maar toch).

Een beetje een dramatisch verhaal, maar verder is het hier uitstekend hoor, ik ben gewoon aan het werk nu, beetje mijn rapport voor de universiteit aan het schrijven en aan het bekijken hoe het hier allemaal in z’n werk gaat.

Later meer over hoe ik hier woon etc.

2 comments:

Anonymous said...

he tim!
wel sneu voor die jongen dat hij meteen al in het ziekenhuis ligt... goed dat jij en guido voor hem gezorgd hebben! :)
maar als ik het goed begrijp spreek je dus 'thuis' alleen nederlands en gaat je spaans niet zo erg vooruit??? of ben ik weer te pessimistisch?
hier gaat alles wel oke hoor. heeeel erg druk op stage (zowel van stage als van school in een keer veel opdrachten en verslagen!). maar wel nog steeds leuk.
ik hoop gauw weer wat van je te horen. laat me ook je woonadres weten dan kan ik je post sturen!
ow, en heb je nu eigenlijk al echt een woonplek? hoe is dat gegaan? want er woonde toch nog andere mensen ofzo?
liefs van elleke

Anonymous said...

Hi!
Qué buen blog, no entiendo nada de lo que escribes; aunque hay cosas que no necesitan palabras. Un gusto visitar tu blog.
Luis Mirkovich